Dr. Öğr. Üyesi İlknur Ayar tarafından Reklamların Gençler ve Çocuklar Üzerine Etkileri Etkinliği gerçekleştirilmiştir.

Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi İlknur AYAR tarafından Çankırı Lisesi öğrencilerine 20 Kasım 2023 tarihinde  10:30 - 11:10 saatleri aralığında "Reklamların gençler ve çocuklar üzerine etkileri" konulu etkinlik gerçekleştirilmiştir.

İletişim araçlarının ve özellikle de internet teknolojisinin yaygınlaşmasıyla birlikte, çok çeşitli medya biçimleri aracılığıyla tüketiciler ve özellikle gençler bir anlamda büyüleyen mesaj ve imgelerin çeşitliliğinden sürekli olarak etkilenmektedirler. Bunların arasında, stratejik manevralarıyla duygularımıza hitap eden satış cazibesiyle reklamlar önemli bir yer tutmaktadır. Reklam, işletmelerin ürün ve hizmetlerini tanıtmaları için güçlü bir araç görevi görürken aynı zamanda genç nesli önemli ölçüde etkilemektedir. Reklamın gençler üzerinde önemli bir etkisi vardır; çünkü gençlerin davranışlarını, tercihlerini ve karar vermelerini etkiler. Çocuklar ve gençler reklamlarda kullanılan ikna edici taktikleri tam olarak anlayamayabilecekleri ve gösterişli görseller, akılda kalıcı sloganlar ve ünlülerin desteklerinden kolayca etkilenebilecekleri için reklamların etkilerine karşı özellikle savunmasız kalmaktadırlar. Bu nedenle reklamlar genellikle gençleri hedef alır çünkü onlar yetişkinlere kıyasla bu tür şeylerden etkilenmeye daha yatkındır.

Reklamların gençler ve çocuklara olumlu ve olumsuz etkileri konusunda farkındalık yaratma amacıyla Çankırı Lisesi öğrencileri ile bir araya gelinmiştir. Reklam içerikleri hakkında gençler ile karşılıklı iletişim kurularak, reklamlardan etkilendiklerinde hangi tepkileri verdikleri, ihtiyaç- istek ve taleplerindeki değişimler tartışılmıştır. Reklamın hem olumlu hem de olumsuz etkilerini tanımak ve ele almak önemlidir. Pek çok reklam, gençlerin kırılganlıklarından yararlanmaktadır ve dürtüsel karar almaya ve sağlıksız alışkanlıkların veya materyalist tutumların benimsenmesine yol açmaktadır. Ebeveynlerin ve eğitimcilerin, gençlerin bu reklam taktiklerinin ardındaki ikna edici amacı eleştirel bir şekilde analiz etmelerine ve anlamalarına yardımcı olmaları önemlidir.



    

Yayınlanma Tarihi: 20 Kasım 2023 Pazartesi
Güncelleme Tarihi: 14 Mayıs 2024 Salı