Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nur ÇAĞLAR ÇETİNKAYA tarafından 9 Ekim 2023 tarihinde 13:30-15:30 saatleri arasında Çankırı Dr. Refik Saydam İlkokulu öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen iki oturumla “Bilinçli Tüketim ve Tüketim Bilinci”, 10 Ekim 2023 tarihinde 09:45-10:45 saatleri arasında Çankırı İsmet İnönü Ortaokulu öğrencilerine yönelik olarak “Tüketim Kültürü Bağlamında İstek ve İhtiyaçların Oluşumu” ve 12 Ekim 2023 tarihinde 13:30-14:30 saatleri arasında Çankırı Karatekin Ortaokulu öğrencilerine yönelik olarak “Tüketim Çılgınlığı: Sınırsız İhtiyaçlarımızın Ardındaki Gerçekler” hakkında öğrencilere yönelik söyleşiler gerçekleştirilmiştir.
Çankırı Dr. Refik Saydam İlkokulu öğrencilerine yapılan söyleşide, satın alma kararlarında öğrencilerin bilinçlenmesini sağlamak ve tüketim bilinç düzeylerinin artmasını sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilere tüketim ve tüketimle ilgili kararlar, satın alma kararlarında dikkat edilmesi gereken hususlar, tüketim bilincinin oluşturulması, tüketici hakları ve tüketici haklarının korunmasına yönelik usul ve esaslar anlatılmıştır.
Çankırı İsmet İnönü Ortaokulu öğrencilerine yapılan söyleşide, tüketim kararlarında öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerini ayırt edebilmeleri ve satın alma kararlarında önceliklerini ayrıştırabilmeleri konusunda bilinç düzeylerinin artmasını sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilere tüketici ve müşteri arasındaki ayrım, tüketim ile ilgili kavramlar, tüketimin ekonomideki önemi ve etkisi, ihtiyaç ve istek kavramları, ihtiyaç ve isteklerin özellikleri ve tüketim kültürüne olan etkisi anlatılmıştır. İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün de teşrifleri ile gerçekleştirilen söyleşide Çankırı Milli Eğitim Müdürü Muammer ÖZTÜRK tarafından teşekkür belgesi verilmiştir.
Çankırı Karatekin Ortaokulu öğrencilerine yapılan söyleşide, tüketim çılgınlığı ve gereksiz tüketimin olumsuz etkileri konusunda bilinç düzeylerinin artmasını sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilere ürün çeşitliliği, bilinçli alışveriş ve bilinçli tüketim, tüketimde reklamların etkisi, tüketim çılgınlığı ve ekonomiye olan etkisi anlatılmıştır. Etkinlik sonrası öğrencilerden yöneltilen sorular cevaplandırılarak eğitim tamamlanmıştır.