Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

Programın Misyonu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının misyonu; çağdaş, bilimsel düşünebilen, toplumun gelişmesine katkıda bulunabilecek, yaratıcı insanlar yetiştirmektir. Bu misyonu gerçekleştirmek için, hızla değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimleri, iletişim ve dünya bütünleşmesi göz önüne alınarak programın sürekli güncel tutulması ve uluslararası standartlara yükseltilmesi hedeflenmektedir.

Programın Vizyonu

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının vizyonu ise; temsil ettiği işyerinin her şeyinden sorumlu olacak, yöneticisini aratmayacak bir donanıma sahip olan, küreselleşen ve büyük ölçüde dijitalleşmeye bağlı olarak değişip gelişen dünyada kendisini yenileyen, bilişim teknolojilerinin takipçisi ve uygulayıcısı, kamu/özel sektörün ihtiyaç duyduğu hizmeti sağlayacak, Çağdaş Büro Yönetimi konusunda bilgili ve bildiklerini uygulayabilen yönetici asistanlarının önemini ve vazgeçilmezliğini daha da arttırmak, programın dünya standartlarına olan uyumu ile yenileşmesini sağlamaktır.

Ayrıca program, çağın gerekleri çerçevesinde sürekli öğrenen ve gelişen bir organizasyonun parçası olarak çalışmak ve bu doğrultuda, ülkemizde gereksinim duyulan eğitilmiş ve nitelikli işgücü boşluğunun doldurulması, çağın gereklerine uygun kalite ve niteliklerde ara eleman yetiştirilmesi felsefesinde ilerlemektir.

PROGRAM HAKKINDA

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı; tüm kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinin yönetim alanına yönetici asistanı yetiştirmeyi hedeflemektedir. Sanayi ve ticari gelişmelerin yaşandığı, gerek kamu gerekse özel işletmelerin arttığı bir ortamda yöneticilerin büro işlerini düzenleyebilecek bilgi ve beceriye sahip, değişen ve gelişen iş dünyası koşullarına uyum sağlayabilecek kişiler yetiştirmeyi planlamaktadır. Bu hedef doğrultusunda; yönetim fonksiyonlarına göre büro hizmetini yerine getirebilecek, yöneticinin çalışmalarına ve kurum içi işleyişe etkin bir katkı sağlayabilecek uzman iş gücü için gerekli eğitim ve öğrenim vermeyi amaçlamaktadır.

Dört dönemlik bir eğitim programını kapsayan program, giderek artan eğitimli büro elemanı şeklindeki iş gücü ihtiyacını karşılamaya yöneliktir. Bu süreçte mesleki gelişimlerine yönelik eğitim verilmektedir. Mesleki staj, eğitim süreci kapsamındadır. Program sonunda mezun olan öğrencilere ön lisans diploması verilmektedir.

Programın Amacı
  • Kamu ve özel teşebbüslerin tüm kademelerinde yer alan yöneticilere yönetim desteğini verecek,
  • Firmaların amaç ve hedeflerini gerçekleştirmeleri noktasında yardımcı olacak,
  • Ofis yönetimi işlemlerini yürütecek,
  • Çeşitli büro araç ve gereçlerinin teknik ve bilimsel yöntemlerle insan-makine etkileşimi, hareket etüdü, iş etüdü kavram bilgisi ile bütünleştirerek verimli kullanımını sağlayacak,
  • Çalışma arkadaşları ile bu bilgisini paylaşacak,
  • Ofis içi-dışı iletişimi sağlayacak,
  • Büro yönetimi konusundaki birikimlerini yetkisi dâhilinde sorumlulukları ile birleştirerek karar alma noktasında kullanacak,
  • Toplantı, seyahat, randevu organizasyonlarını yürütecek, yöneticisinin yönetim faaliyetleri ile ilgili her türlü işlerinden sorumlu, yönetim kadrosunda yeri bulunan Yönetici Asistanlarını yetiştirmeyi amaç edinmektedir.

Çalışma Alanları ve İş Bulma İmkânları

Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı ön lisans mezunlarının iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

KPSS ile yapılan memur alımlarında ‘Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı’ tercihlerinde ön lisans mezunu şartı aranmaktadır. Bu şekilde bir ön lisans programından mezun olan öğrencilerin kamu sektöründe de iş bulma imkânları vardır.



EĞİTİM – ÖĞRETİM

Eğitim Programı Süresince Edineceği Bilgiler

Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümünde öğrenim gören öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazanarak mezun olur:

  • Büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
  • Her türlü büro teknolojisini kullanabilir.
  • Modern protokol bilgilerine sahip olur.
  • En az bir yabancı dil bilir.
  • Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
  • İnsanlarla iyi bir iletişim kurabilir.
  • On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.

Eğitim Süreci ve İçeriği

Program 3+1 uygulaması ile gerçekleşecek olup, üç dönem mesleki gelişimlerine yönelik örgün eğitim, bir dönem işyeri meslek uygulamasını kapsamaktadır.

Eğitim Programı Süresince Edineceği Beceri ve Alışkanlıklar
  • Türkçeyi iyi konuşmak ve yazmak.
  • Etkin iletişim becerisine sahip olmak.
  • Etkin zaman yönetimi ve planlı çalışma kültürüne sahip olmak.
  • Sabırlı ve düzenli olmak kuvvetli hafızaya sahip olmak.
  • Düşüncelerini açıkça aktarabilmek.
  • Güler yüzlü, hoşgörülü olmak.
  • Başkaları ile uyumlu olmak.
  • Sorumluluk duygusuna sahip olmak.
  • Soğukkanlı olmak.
  • Sır saklayabilmek.
  • Telefonla konuşma adabını ve kurallarını bilmek.
  • On parmak klavye kullanabilmek.
  • Bilgisayar ve interneti büro hizmetlerinde etkin kullanabilmek.
  • Faks, fotokopi gibi büro makinelerini kullanma bilgi ve becerilerine sahip olmak.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, öğrencilere bu özellikleri kazandırma amaçlı hazırlanan ders içerikleriyle vasıflı meslek elemanı olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Meslek Eğitimine Giriş Koşulları

Bu programı tercih edebilmek adayların Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yapacağı sınavlardan belirlenen puan türlerinden geçerli puanı almaları gerekmektedir.

Mezun Olan Öğrencilerin Dikey Geçiş Yapabilecekleri Alanlar
  • Halkla İlişkiler
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İşletme Bilgi Yönetimi
  • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
  • Sağlık Yönetimi
  • Yönetim Bilişim Sistemleri

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

Doktor Öğretim Üyesi İlknur Ayar
6240
ilknurkilic@karatekin.edu.tr
Öğretim Görevlisi Dr. Tuba Yılmaz
tubayilmaz@karatekin.edu.tr
Öğretim Görevlisi Dr. Aslı Öztürk
6231
asliozturk@karatekin.edu.tr
Öğretim Görevlisi Şerife Salman
6240
serifesalman@karatekin.edu.tr


    Çankırı Karatekin Üniversitesi - Dış Paydaş Anketi Haziran 2025

        Mezun Öğrenci    

            Kamu        

    Sivil Toplum Kuruluşu

         Özel Sektör     

    Ankete ulaşmak için tıklayınız.

     



     

    Aktif Öğrenciler

    2024-2025 Güz Dönemi Bölüm Memnuniyet, Ders ve AKTS Değerlendirme Akreditasyon Anketleri

    Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Güz Dönemi Memnuniyet Anketi

    https://forms.gle/8oxwj5VYYQog4Eaj8

    Dersin Kodu ve Adı

    Ders Değerlendirme Anket Linki

    AKTS Değerlendirme Anket Linki

    1.       SINIF

    BYA-102-Klavye Teknikleri-II

    https://forms.gle/E2PamU8nBNC29tye9

    https://forms.gle/5xL3QWqqPMDjB3EJ6 

    BYA-104-Bilgisayar Büro Programları-II

    https://forms.gle/K8LnS4fSZYeuEr7KA

    https://forms.gle/Zaytsj6B5RgPmdBt9

    BYA-106-Mesleki Yazışmalar

    https://forms.gle/ocqzLN1wyEd2g81L9

    https://forms.gle/dmq6DecX1WnZXMidA

    BYA-108-Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri

    https://forms.gle/gyTk9cnE65erzxuv8

    https://forms.gle/czsLfn82iFPyxFEp7

    BYA-110-Yönetimde Kalite ve Liderlik

    https://forms.gle/ZJJjvUNtWczznJHR7

    https://forms.gle/PqgKEocEPcLypRtU9

    BYA-122-Tıbbi Sekreterlik ve Dokümantasyon

    https://forms.gle/3RqwgpNnrLxLzV9x8

    https://forms.gle/oBmYg7YjsDhErmuK8

    2.       SINIF

     

     

    CBY204-Halkla İlişkiler

    https://forms.gle/uHkUCjAHzFBtryQ4A

    https://forms.gle/1XgCz3ZyLszmG6w39

    CBY206-Kriz ve Stres Yönetimi

    https://forms.gle/K92LuFc4K2xjQcz78

    https://forms.gle/4qcqrKTeVX3tpDEj8

    CBY208-Araştırma Yöntem ve Teknikleri

    https://forms.gle/cwZoMWNVpPbJU5qJ9

    https://forms.gle/yANQifKCwPb7nxNm8

    CBY210-İnsan Kaynakları Yönetimi

    https://forms.gle/a5wbRqDZEvBdfVky7

    https://forms.gle/nJVEGbjQy39p3g9M7

    CBY214-Hukuk Sekreterliği ve Adli Yazışmalar

    https://forms.gle/dP3aEjzuYYMn24iaA

    https://forms.gle/55P9ZkHaTp7H7jCm6

    CBY230-Sunu Teknikleri

    https://forms.gle/eMRWiiTM9PCCPknk6

    https://forms.gle/A7aLjXDX5sTauLe5A

     



    Anket Arşivi

    Büro Yönetimi ve Yöneticiliği Asistanı Programı 2024-2025 Güz Dönemi Anketler

    Büro Yönetimi ve Yöneticiliği Asistanı Programı 2023-2024 Bahar Dönemi Anketler


     

    İLETİŞİM
    • Yer: Taşmescit Kampüs
    • E-posta: buroyonetimi@karatekin.edu.tr
    • Telefon1: +90 376 218 95 00 veya +90 376 213 26 26 Dahili: 6231
    • Telefon2: +90 376 213 11 95 veya +90 376 213 42 01 Dahili: 6231